המועדון העסקי-אקדמי מארח את הסופר דויד גרוסמן בשיחה אישית וחד פעמית

27.10 הסופר דויד גרוסמן בשיחה על ספרות ועל החיים כאן, עם ד"ר ליעד מודריק, חוקרת פסיכולוגיה ומוח

23 אוקטובר 2019
הסופר דויד גרוסמן בשיחה אישית וחד פעמית על ספרות ועל החיים כאן

"אני עשוי מהחומרים של המקום הזה לטוב ולרע, אני מכיר את החרדות ואת המכאובים שכרוכים בלהיות ישראלי"  

 

חתן פרס ישראל ופרס אמת, הסופר עטור הפרסים דויד גרוסמן, היה אורח הכבוד במועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב, באירוע שציין גם את תחילת שנת הלימודים האקדמית.

בדברי הפתיחה סיפר נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת כי הוא והסופר גרוסמן מכירים עוד מימי השרות בצה"ל.

 

 

במרכז המפגש ערכה ד"ר ליעד מודריק חוקרת פורצת דרך מבית הספר לפסיכולוגיה ומבית ספר סגול למדעי ההמוח באונברסיטה שיח עם גרוסמן שנסב סביב יצירתו, דמויותיו, תהליכי הכתיבה שלו וכמובן קצת גם על פוליטיקה.

 

גרוסמן סיפר באריכות על תהליכי הכתיבה ועיצוב הדמויות: "יש לנו חברה אינדיבידואליסטית בה לכל אחד חשוב האני שלו. התפקיד של סופר הוא לדעת את דמויותיו ולחדור לעומק התודעה כיצד האחר חווה אותו. אני בעצם מסאג'יסט, המעורר יחסים שהתאבנו, בין בעל ואשה בין הורים וילדים או בין אחים ואפילו ביננו לאויבינו.

אנחנו חיים מסיפורים. זה קיים במוח שלנו. יש סיפור אישי ויש סיפור לאומי, אבל לכל אחד יש את הסיפור הרשמי שלו. במהלך השנים אנחנו מספרים אותו באופן יותר יעיל, יותר מעורר רחמים, עד שלעתים הוא כבר לא אקטואלי אבל המספר כבר לכוד בתוכו. ואולי החיים כבר השתנו והתקדמו?

 

בהמשך התייחס לאקטואליה, גם כן מתוך נקודת מבט של המדינה המספרת את הסיפור של עצמה: "ישראל צריכה להיות פחות קפוצה כמו אגרוף ולהיות חופשיה יותר בתוך הסיפור של עצמה. אי אפשר לראות את המציאות רק מתוך הפחדה על רקע ביטחוננו. מתי פעם אחרונה שמענו את ראש הממשלה שלנו מדבר על חזון חיובי של צמיחה ושגשוג? הוא יוצר מציאות של הפחדה ומלבה אותה. אדם אחד עושה זאת".

 

 

צפו באירוע בערוץ היוטיוב שלנו>

 

המועדון העסקי-אקדמי הוא פורום תורמי ותומכי אוניברסיטת תל אביב. החברים בו שותפים יחד לטיפוחה של אוניברסיטת תל אביב ולחתירתה למצוינות אקדמית בינ"ל לצד אחריות חברתית.

 

תרומה לקרן המחקר והדוקטורנטים של אוניברסיטת תל אביב מקנה השתתפות במפגשי המועדון העסקי-אקדמי.

 

לתרומה לקרן המחקר והדוקטורנטים  > https://phd2021.forms-wizard.biz/

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>